Szanowni Państwo, program jest na etapie tworzenia, więc będzie ulegał zmianom.
Prosimy śledzić zmiany na bieżąco.

Kosmetyczna Strefa Inspiracji

Środa 19.06.2024
Zielone deklaracje: od greenwashingu do transparentności. Kluczowe aspekty regulacji i walki z nieuczciwymi praktykami w branży kosmetycznej
Magdalena Turowska
regulatory affairs manager
Z wykształcenia magister chemii kosmetycznej.

Ukończyła kurs specjalistyczny „Specialist in the circular economy of plastic Packaging”, organizowany przez PackAlliance oraz studia podyplomowe w zakresie Bezpieczeństwa i jakości produktów kosmetycznych.

W Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego odpowiada za wybrane obszary związane z projektami legislacyjnymi w obszarze konsumenckim i komunikacyjnym produktu oraz z tematami okołosektorowymi. Odpowiada również za przygotowanie i wydawanie certyfikatów eksportowych.

Rozwiń
Zwiń
Peptydy w produktach kosmetycznych: Mechanizmy działania i korzyści
Magdalena Szychowska
kierownik Działu Badań i Rozwoju, właścicielka marki SYSKA
Podczas prezentacji omówione zostaną zagadnienia dotyczące wykorzystania peptydów w produktach kosmetycznych oraz ich różnorodne funkcje w pielęgnacji skóry, takie jak działanie przeciwstarzeniowe, nawilżające i przeciwzapalne.

Zostaną przedstawione mechanizmy działania peptydów, wpływające na produkcję kolagenu, elastyny i innych składników kluczowych dla zdrowia i wyglądu skóry. Uczestnicy zapoznają się z wynikami badań potwierdzających skuteczność peptydów w redukcji zmarszczek, poprawie elastyczności skóry, ich właściwościami nawilżającymi oraz zdolnością do łagodzenia stanów zapalnych i podrażnień. Prezentacja uwypukli również potencjalne zastosowania peptydów w produktach przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej i skłonnej do reakcji alergicznych, podkreślając ich wszechstronne działanie i korzyści dla zdrowia skóry.

Rozwiń
Zwiń
Kreowanie nowych marek kosmetycznych: Od pomysłu do produkcji
Anna Stokowska
współwłaścicielka
Prezentacja skupia się na analizie trendów oraz technicznych aspektach tworzenia nowych marek i produktów kosmetycznych, uwzględniając zmieniające się preferencje konsumentów i innowacje w branży.

Omówione zostaną kluczowe etapy procesu tworzenia marek, poczynając od badania rynku i definiowania misji marki, przez prace laboratoryjne nad formułami kosmetycznymi, wybór opakowań, dopracowanie właściwości produktów, aż po produkcję. Szczególny nacisk zostanie położony na tworzenie produktu, jego jakość oraz dostosowanie do oczekiwań klientów.

Rozwiń
Zwiń
Z laboratorium na produkcję w kilku prostych krokach – jak skalować żeby nie zwariować?
mgr inż. Kamila Szymańska
specjalista działu R&D
Powszechnie wiadomo, że zachowanie odpowiednich proporcji składników podczas przenoszenia receptury oraz technologii na skalę produkcyjną nie jest wystarczające, aby otrzymać produkt takiej samej jakości jak w laboratorium.

Ustalenie wartości najważniejszych parametrów procesowych na etapie prac laboratoryjnych jest podstawą do osiągniecia powtarzalności w skali produkcyjnej, która jest wymogiem koniecznym w przemyśle farmaceutycznym oraz kosmetycznym. Umiejętne skalowanie to nic innego jak klucz do zapewnienia ciągłości oraz jakości produkcji, dlatego na przykładzie wytwarzania emulsji wielokrotnych, które wykorzystywane są między innymi jako nośniki nutraceutyków, zostanie udzielona odpowiedź na pytanie zadane w tytule prezentacji.

Rozwiń
Zwiń
Sztuczna inteligencja (AI). Czy to już świt dla smart beauty i smart dermatology?
dr Michał Rachalewski
ekspert naukowy
Rozwój technologii obserwujemy na co dzień, a obszar sztucznej inteligencji coraz śmielej wdziera się w nasze życie.

Sztuczna inteligencja posługując się nieszkodliwym terminem „personalizacji” determinuje wybory, których dokonujemy. Także w obszarze produkcji kosmetyków! Czym jest sztuczna inteligencja? Gdzie są jej początki i jak obecnie jest wykorzystywana w rozwoju nowych surowców do produkcji kosmetyków? Czy funkcje kognitywne sztucznej inteligencji zaczynają dorównywać doświadczeniu technologów i czy na podstawie składu kosmetyku sztuczna inteligencja może dokonać analizy bezpieczeństwa gotowego wyrobu? Czy coraz powszechniejsze narzędzia marketingowe w postaci analizatorów skóry na podstawie zdjęcia wykonanego smartfonem to już sztuczna inteligencja? Czy da się wyprodukować kosmetyk szyty na miarę dla konkretnego konsumenta?

Na te i wiele innych pytań odpowie dr Michał Rachalewski podczas wykładu o sztucznej inteligencji w oparciu o najnowsze doniesienia naukowe opublikowane w najlepszych, recenzowanych, branżowych czasopismach naukowych z całego świata.

Rozwiń
Zwiń
Skok w przyszłość: nowoczesne rozwiązania w produkcji kosmetyków
Adrian Dobrowolski
młodszy sprzedawca
Roger Michalak
area sales manager
Marchesini Group Beauty, małe i duże maszyny procesowe i nie tylko (saszetkarki, tubiarki, mieszalniki, topielniki, turboemulgatory/zbiorniki procesowe, CIP, SIP), turbina wbudowana / zewnętrzna, maszyny do produkcji aseptycznej

Marchesini Group obchodzi w tym roku swoje 50 lecie. Firma uważa ten czas za dobry moment na rozwój nie tylko w farmacji, ale również na rynku beauty. Oferuje wszechstronne maszyny i linie, które umożliwiają obsługę wszystkich rodzajów produktów kosmetycznych, takich jak szminki, lip gloss-y, tusze do rzęs, kremy kredki do makijażu i wiele innych. Posiadają również ciekawe rozwiązania dotyczące np. turbiny wbudowanej oraz zewnętrznej.

Rozwiń
Zwiń
Zastosowanie analizatora tekstury do badań rozwojowych i jakościowych kosmetyków
dr Michał Kołodziejczyk
dr Justyna Kołodziejska
dr Michał Nachajski
Analizator tekstury jako uniwersalne narzędzie do oceny parametrów jakościowych formulacji kosmetycznych z możliwością zastosowania w badaniach rozwojowych i kontroli jakości produktów. Wskazanie wybranych obszarów aplikacji, potrzebnych do oceny jakości produktów.

Badania obejmują zarówno standardowe procedury stosowane do oceny produktów kosmetycznych oraz mogą stanowić podstawę do  określenia jakościowego i  ilościowego niestandardowych cech produktu nieujętych dotychczasowo żadnymi procedurami badawczymi.

Rozwiń
Zwiń
Strategia optymalizacji portfolio materiałowego, Czy warto podążać w tym kierunku?
Małgorzata Zawadewicz
niezależny ekspert ds. budowania strategii w łańcuchu dostaw
Rozważając kierunek optymalizacji portfolio materiałowego, warto zastanowić się, czy przynosi on nowe szanse dla zrównoważonego rozwoju i czy jest potencjalnym źródłem korzyści dla przedsiębiorstwa.

Z jednej strony, strategia ta może otworzyć drzwi do innowacyjności oraz nowych możliwości wzrostu, z drugiej jednak, może zaistnieć ryzyko stłumienia kreatywności organizacji.

Kluczowe będzie także zrozumienie, jak takie podejście wpływa na relacje między producentami a dostawcami, budując drogę do obustronnie korzystnej współpracy.

Istotne ponadto jest pytanie, czy i w jaki sposób strategia optymalizacji materiałowej wpisuje się w holistyczną wizję przyszłości przedsiębiorstwa oraz jakie strategiczne implikacje niesie dla jego długoterminowego rozwoju.

Rozwiń
Zwiń
Czwartek 20.06.2024
Pielęgnacja cery naczynkowej - od czego zacząć? Podstawowe schematy pielęgnacyjne
dr Elżbieta Rusinek-Prystupa
absolwentka Wydziału Chemii na Uniwersytecie Marie-Curie Skłodowskiej w Lublinie
mgr inż. Jacek Prystupa
technik farmaceutyczny
Rozwiń
Zwiń
Czym jest LCA. Jego zastosowanie w ocenie środowiskowej opakowań
Ewelina Pawłowska
specjalista ds. ekologii opakowań
Rozwiń
Zwiń
Efektywne projektowanie produktów kosmetyki przeciwsłonecznej a dezinformacja w mediach społecznościowych
Anna Klonowska-Śmigiel
wykładowca akademicki
Media społecznościowe mogą być błogosławieństwem i przekleństwem.

Z jednej strony eksperci mogą edukować znacznie większą publiczność w tym samym czasie, z drugiej strony „ekspertami” stają się osoby nie związane z daną dziedziną naukową, co prowadzi do nieprawidłowych wniosków, a często również wywoływania obaw i strachu u odbiorców. Podczas prelekcji zostaną poddane analizie wyzwania związane z produkcją kremów z filtrem UV w kontekście rozpowszechniania dezinformacji w mediach społecznościowych oraz zaprezentujemy strategie projektowania produktów kosmetycznych, które opierają się na solidnych badaniach naukowych i transparentności w informowaniu konsumentów, aby zapewnić im skuteczną ochronę przed promieniowaniem UV.

Rozwiń
Zwiń
Od laboratorium po konsumenta, czyli wyścig o budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na dowodach naukowych
dr Karolina Lendzion
ekspert naukowy
Deklaracje marketingowe są podstawowym narzędziem do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku kosmetycznym.

Często stanową aspekt decydujący o zakupie produktu, przez co są siłą napędzającą konkurencyjność w branży beauty. Innowacyjne metody naukowe i zaawansowane techniki badawcze coraz śmielej wkraczają w świat kosmetyków, tworząc pole dla nowych obszarów deklaracji i benefitów dla konsumenta.

  • Czy wyścig o serce konsumenta można wygrać?
  • Ile można obiecać i jak to udowodnić?
  • Czy zaufanie wobec autorytetu naukowców obejmuje także sferę beauty?
  • Jak przełożyć język nauki na język marketingu?
  • Na ile badania in vitro odzwierciedlają skuteczność kosmetyku?
  • Co jest ważniejsze – subiektywne odczucia użytkownika czy wyniki badań aparaturowych?
Rozwiń
Zwiń
Zintegrowane systemy zarządzania, zapewniające wysoką jakość oraz bezpieczeństwo produktu. Ale czy jest to wystarczające?
Patrycja Szczygieł
dyrektor kontroli jakości
Z uwagi na podsiadanie coraz większej ilości systemów zarządzania przez zakłady produkcyjne, systemy te należy ze sobą integrować poprzez wspólną dokumentację oraz audyty.

W prezentacji zostaną przybliżone rodzaje certyfikatów, które wdrażane są przez firmy kosmetyczne w celu uzyskania bezpiecznego oraz wysokiej jakości produktu. Jednakże w dobie trendu eko oraz nadchodzących zmian związanych z zielonym ładem, nie jest to wystarczające. Słuchacze dowiedzą się, jakich certyfikatów ekologicznych oczekują klienci oraz jakie zmiany będą wynikały z dyrektywy CSRD, będącą inicjatywą zielonego ładu.

Rozwiń
Zwiń
Surowce roślinne w świetle wymagań legislacji kosmetycznej
dr Joanna Fabrowska-Bala
safety assessor
Surowce pochodzenia roślinnego stanowią bardzo ważny segment składników wykorzystywanych w kosmetykach.

Świat surowców roślinnych jest niezwykle zróżnicowany i bogaty w tysiące związków biologicznie czynnych o korzystnym działaniu na skórę. To sprawia, że roślinne ekstrakty czy olejki eteryczne są od wielu lat chętnie stosowane w kosmetyce.

A jak wygląda kwestia surowców roślinnych w świetle wymagań legislacji kosmetycznej? Czy istnieją uregulowania prawne dotyczące stosowania tego typu składników w produktach kosmetycznych? Podczas prezentacji zostanie poruszony aspekt regulacji odnoszących się do substancji pochodzenia botanicznego. Zostanie przeanalizowane Rozporządzenie 1223/2009 oraz sprawdzone, czy i jakie składniki roślinne podlegają wymaganiom prawnym. Przybliżony zostanie również temat zapowiadanych zmian legislacyjnych, które będą miały wpływ na obostrzenia stosowania niektórych surowców pozyskiwanych z roślin.

Rozwiń
Zwiń
Praca technologa kosmetycznego w świetle nowych regulacji prawnych, fake newsów i influencerów
Martyna Adrianowicz
technolog R&D
W prezentacji zostaną omówione wyzwania codzienne, z którymi borykają się technolodzy kosmetyczni, wynikające z nieustannych zmian w prawodawstwie dotyczącym branży kosmetycznej.

Szczególną uwagę poświęcono kwestiom takim jak: zakaz używania mikroplastików, który wiąże się z komplikacjami w interpretacji przepisów i definicji mikroplastiku; częste aktualizacje w składach zapachowych, spowodowane nowymi wykazami alergenów, ograniczeniami oraz zakazami dotyczącymi pewnych składników. Ponadto, w prezentacji poruszone zostaną problemy wynikające z dezinformacji na temat składników kosmetycznych, rozpowszechnianej przez znanych twórców internetowych, jak np. twierdzenia o rakotwórczym działaniu aluminium w dezodorantach, negatywne postrzeganie syntetycznych surowców takich jak PEG, silikony, czy teorie dotyczące kremów SPF i ich wpływu na syntezę witaminy D. Przedstawione zostaną przykłady, jak wprowadzane zmiany legislacyjne oraz teorie influencerów wpłynęły na proces formułowania produktów, a także strategie stosowane do radzenia sobie z tymi wyzwaniami, w tym dostosowanie do zmieniających się regulacji, edukację konsumentów oraz współpracę z ekspertami w celu zwalczania dezinformacji i rozwijanie innowacyjnych, bezpiecznych produktów.

Rozwiń
Zwiń

Farmaceutyczna Strefa Inspiracji

Środa 19.06.2024
Utrzymanie czystości mikrobiologicznej w pomieszczeniach czystych i rola personelu w prawidłowej realizacji tego zadania
Kamil Powierża
lider zespołu, starszy specjalista ds. zapewnienia czystości i higieny
Rozwiń
Zwiń
Druga strona optymalizacji kosztowej. Wzór na sukces efektywności organizacji – KPI w funkcji KBI
dr n. farm. Grzegorz Dołęga
konsultant
Jak osiągnąć efektywność operacyjną w czasach wyzwań kosztowych i silnej konkurencji? Czy koncentracja na redukcji kosztów jest gwarancją na odporność organizacji w dobie obecnych wyzwań?

Podczas wystąpienia zostanie poruszony temat jak realizować swoje cele biznesowe w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, by osiągnąć silną pozycję na rynku, odporność na zmiany i kryzysy poprzez połączenie doskonałości operacyjnej i organizacyjnej.

Doskonałość przedsiębiorstwa może być zbudowana jedynie w połączeniu z kulturą wysokiej efektywności i odpowiedzialności, a doskonałe rezultaty (KPI) wymagają wzorcowych zachowań (KBI)

Rozwiń
Zwiń
Wyzwania zarządzania projektami w branży suplementów diety: Integracja zespołów macierzowych i komunikacja marketingowa
Maciej Jaskólski
dyrektor ds. rozwoju produktów
Rozwiń
Zwiń
Współczesne wyzwania zarządcze wytwórcy leków
Joanna Podoba
GMPartner
Rozwiń
Zwiń
Żelki funkcjonalne - czy ten trend/pociąg już odjechał czy jeszcze zdążę?
Bartosz Groth
prezes zarządu
Konsumenci poszukują nowości, a my mamy dla was coś wyjątkowego.

Żelki Funkcjonalne – trend, który podbija Europę! Wiele nowych funkcji, dziesiątki pozycji w portfolio suplementów. Czy to dobry moment, by wprowadzić je do swojego portfolio? O nowościach i możliwościach żelków funkcjonalnych opowie Bartosz Groth, Prezes Zarządu firmy Mycodern S.A. – producenta funkcjonalnych, wegańskich żelków bezcukrowych oraz właściciel marki Gummley.

Rozwiń
Zwiń
Z laboratorium na produkcję w kilku prostych krokach – jak skalować żeby nie zwariować?
mgr inż. Kamila Szymańska
specjalista działu R&D
Powszechnie wiadomo, że zachowanie odpowiednich proporcji składników podczas przenoszenia receptury oraz technologii na skalę produkcyjną nie jest wystarczające, aby otrzymać produkt takiej samej jakości jak w laboratorium.

Ustalenie wartości najważniejszych parametrów procesowych na etapie prac laboratoryjnych jest podstawą do osiągniecia powtarzalności w skali produkcyjnej, która jest wymogiem koniecznym w przemyśle farmaceutycznym oraz kosmetycznym. Umiejętne skalowanie to nic innego jak klucz do zapewnienia ciągłości oraz jakości produkcji, dlatego na przykładzie wytwarzania emulsji wielokrotnych, które wykorzystywane są między innymi jako nośniki nutraceutyków postaram się odpowiedzieć Państwu na pytanie zadane w tytule prezentacji.

Rozwiń
Zwiń
Uszczuplanie procesów Kontroli Jakości w wytwórni leków – Bezpieczne wdrożenie Lean Management w obszarze Zarządzania Jakością
Adam Wójcik
kierownik Działu Kontroli Jakości
Czy wprowadzenie „szczupłego zarządzania” w obszarze Kontroli Jakości firmy farmaceutycznej jest możliwe ? Czy można polubić się z KAIZENem, GEMBA, KANBANem ? A może POKA-YOKE? Jakie korzyści mogą wnieść zmiany ? Jak monitorować efekty wprowadzanych zmian?

Podczas prelekcji Pan Adam Wójcik, kierownik Działu Kontroli Jakości w Przedsiębiorstwie Produkcji Farmaceutycznej Hasco-Lek S.A., wyjaśni jak bezpiecznie wprowadzić Lean Management w obszarze Kontroli Jakości pozostając w zgodzie z wymaganiami GxP, ICH i Prawa Farmaceutycznego. Przedstawione będą proste i skuteczne sposoby wprowadzenia ”szczupłego zarządzanie” w krytycznym obszarze wytwarzania produktów leczniczych. Omówione zostaną również ryzyka, ograniczenia oraz metody kontroli efektów implementowanych zmian.

Rozwiń
Zwiń
Kwalifikacja wytwórców i dostawców materiałów wyjściowych w procesie transferu produktu leczniczego w produkcji kontraktowej w powiązaniu z wymaganiami prawnymi i oczekiwaniami Klienta
Maria Bet
starszy specjalista zapewnienia jakości
1. Oczekiwania Klienta/MAH wobec wytwórcy kontraktowego/CDMO w procesie transferu produktu leczniczego

2. Kwalifikacja wytwórców i dostawców materiałów wyjściowych jako jeden z etapów transferu produktu leczniczego Klienta (m.in. wymagania prawne dla kwalifikacji wytwórców i dostawców API, substancji pomocniczych, opakowań oraz ocena nowych wytwórców i dostawców pod kątem wymagań prawnych w procesie transferu produktu)
3. Komunikacja i odpowiedzialność we współpracy pomiędzy MAH, CDMO i Wytwórcami/Dostawcami w zakresie materiałów wyjściowych do produkcji produktów leczniczych
4. Wyzwania dla CDMO podczas kwalifikacji nowych wytwórców i dostawców materiałów wyjściowych w procesie transferu produktu leczniczego Klienta

Rozwiń
Zwiń
Doskonalenie procesów biznesowych - droga w kierunku utrzymania przewagi konkurencyjnej
Leszek Goławski
kierownik doskonalenia procesów i procedur
Dużo mówimy o produkcji, łańcuchu dostaw, zapewnieniu jakości, to są procesy podstawowe dla funkcjonowania firmy farmaceutycznej. Co jednak z całą resztą?

Czy procesy biznesowe są ważne? Co z podejściem do ich doskonalenia? Czy warto je mapować, analizować, usprawniać? Jak to robić w praktyce? Odpowiedzi na te i inne pytania udzieli ekspert w zakresie doskonalenia procesów i procedur biznesowych z firmy Adamed Pharma S.A.

Rozwiń
Zwiń
Outsourcing i produkcja kontraktowa – jak, co, kiedy i dlaczego?
Magdalena Kostrzeńska
kierownik Działu Zarządzania Dostawami
Podczas prezentacji zostaną omówione zagadnienia związane z outsourcingiem oraz produkcją kontraktową w farmacji. Słuchacze zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z przedstawionym tematem.

Ekspert firmy Tarchomińskie Zakłady Farmaceutyczne POLFA S.A.  rozpocznie dialog z uczestnikami o szansach i zagrożeniach związanych z powierzeniem produkcji innemu wytwórcy.
✔ Jak outsourcing wpływa na łańcuchy dostaw?
✔ Z jakimi nakładami inwestycyjnymi wiążą się procesy wytwarzania kontraktowego?
✔ Co w przypadku, gdy wytwórca kontraktowy “nie dowozi”?

Rozwiń
Zwiń
Czwartek 20.06.2024
Trendy i kierunki rozwoju na rynku farmaceutycznym i wyrobów medycznych – perspektywa nauki
Agnieszka Rzeźnik
kierownik sekcji transferu technologii
Na spotkaniu dowiecie się Państwo:

– jak wygląda perspektywa Uczelni i badań naukowych w zakresie kreowania innowacyjnych rozwiązań;

– jakie innowacje można rozwijać we współpracy z nauką;

– jak to robić i jakie wspólne korzyści można dzięki temu osiągnąć;

– czy współpraca nauki i biznesu może być opłacalna rynkowo?

Rozwiń
Zwiń
Znaczenie jakości szkła laboratoryjnego w nowoczesnej biotechnologii i przemyśle farmaceutycznym
Alexander Gronner
Head of Sales LAB D-A-CH & CEE Senior Area Sales Manager
Szklane wyroby laboratoryjne są podstawowym narzędziem w pracy każdego laboratorium.

W szklanych butelkach, zlewkach lub kolbach substancje są przechowywane i transportowane, podgrzewane, chłodzone i ekstrahowane.

Za pomocą szklanych naczyń mierzy się objętości.

W całym cyklu swojej przydatności szkło jest myte, autoklawowane lub sterylizowane.

Wzajemny wpływ między jakością wyników badań lub produkcji, a jakością szkła jest nadal dziedziną, której poświęcono niewiele uwagi.

Prezentacja DWK Life Sciences GmbH ma na celu zwrócenie uwagi na ten ważny i interesujący temat.

Rozwiń
Zwiń
Trendy panujące na rynku suplementów diety. Jak wyjść na przeciw oczekiwaniom świadomego konsumenta?
Szymon Włodarczyk
prezes zarządu
Współczesny rynek suplementów diety dynamicznie ewoluuje, odzwierciedlając zmieniające się preferencje i potrzeby konsumentów.

W moim wystąpieniu przyjrzę się głównym trendom, które obecnie kształtują ten sektor. Skoncentruję się na rosnącym zainteresowaniu naturalnymi substancjami aktywnymi, rosnącej świadomości konsumentów oraz produktach, które mają na celu poprawę zdrowia i kondycji w długoterminowej perspektywie.

Rozwiń
Zwiń
Innowacje w praktyce, czyli nowości w maszynach pakujących
Adrian Dobrowolski
młodszy sprzedawca
Roger Michalak
area sales manager
W tym roku Marchesini Group będzie obchodzić swoje 50 lecie. Zaprezentujemy Państwu kilka ciekawych nowości, które udało nam się wprowadzić i są one już używane przez naszych klientów.

Wprowadzenie portalu klienta, na którym znajduję się dostęp do takich rzeczy jak ogólny spis maszyn oraz ich pełna dokumentacja aktualizowana na bieżąco, system predictive maintenance oraz już niedługo dostępny katalog części zamiennych. Wprowadziliśmy również ułatwienia wymiany części formatowych w postaci okularów AR dzięki którym przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości będzie można usystematyzować proces wymiany części oraz uprościć go dla osób nieposiadających odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia. Pomocnym może się również okazać teleserwis, który odbywa się za pomocą naszej dedykowanej aplikacji na smartfony, dzięki której mamy możliwość zdalnej pomocy, ze znacznie skróconym czasem oczekiwania.

Rozwiń
Zwiń
Czy symulacja komputerowa może pomóc w zarządzaniu produkcją?
Jarosław Maćków
senior production manager
Opis wystąpienia: Jak wykorzystać potencjał wirtualnego narzędzia w budżetowaniu, by wypracować maksymalną zdolność produkcyjną oraz zredukować niepotrzebne koszty?

Jak przygotowane wcześniej warianty symulacji mogą zapobiec nieoczekiwanym problemom na hali? Jak symulacja komputerowa może wyeliminować wąskie gardła procesu produkcyjnego?

Rozwiń
Zwiń
Odkrywając QbD: Jak elementy QbD wpływają na walidację procesu wytwarzania?
Barbara Owczarek
QA senior specialist/validator
Odkryj moc podejścia QbD w rozwoju nowych produktów leczniczych!

To nie tylko trend, ale klucz do efektywnego procesu wytwarzania, zgodnego z regulacjami ICH R2 Q8, GMP i anex 15. Ale jakie elementy QbD można zastosować podczas walidacji procesu? Jak one się ze sobą łączą? Czy takie podejście jest zasadne?
Zapraszamy na Targi PCI Days – Targi Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego! Pani Barbara Owczarek podzieli się swoją wiedzą podczas prelekcji w Farmaceutycznej Strefie Inspiracji. Razem z nią zagłębimy się w temacie walidacji procesu i podejścia QbD, analizując dedykowane wytyczne i odpowiadając na pytanie, czy takie podejście jest zasadne. Dołącz do nas i bądź częścią tej inspirującej dyskusji!

Rozwiń
Zwiń
Oligonukleotydy – duże „małe” cząsteczki – nowa klasa leków
dr inż. Katarzyna Malik
szef Działu Badań i Rozwoju
Podczas wykładu dowiesz się między innymi:

– co to są oligonukleotydy, co je odróżnia od leków biologicznych a w czym są podobne do małych cząsteczek

– gdzie tkwi potencjał tej nowej klasy leków

– jakie są wyzwania technologiczne związane z rozwojem leków zawierających oligonukleotydy.

Rozwiń
Zwiń
Transfer technologii w przemyśle farmaceutycznym
Rafał Mróz
Manufacturing Science & Technology Senior Specialist
Rozwiń
Zwiń
Transformacja cyfrowa - kreowanie wartości dodanej dla organizacji
Agnieszka Zarczuk
zastępca dyrektora produkcji i logistyki / kierownik Działu Doskonalenia Operacyjnego
Rozwiń
Zwiń

Warsztaty i konferencje

Środa 19.06.2024
10:30-12:30 | Sala B
Nowe wyzwania w mikrobiologicznym bezpieczeństwie produktów kosmetycznych: środowisko-produkt-opakowania
dr Piotr Nowaczyk
Celem konferencji będzie odpowiedź na aktualne wyzwania związane z bezpieczeństwem produktów kosmetycznych. Tematyka będzie dotyczyła aktualnych problemów związanych z zakażeniem produktów kosmetycznych w Europie, jak również zagadnień dotyczących Zielonego Ładu okiem mikrobiologa. Ważne będzie także spojrzenie na coraz poważniejszy problem biofilmu w zakładach produkcyjnych i możliwości diagnostyczne mikroorganizmów.

Rejestracja: Michał Wierzbicki, bok@drnowaczyk.com tel. +48 519 553 321

Branża: kosmetyka

Rozwiń
Zwiń
13:00-15:00 | Sala B
Rozwój kompetencji w dziale zakupów
Agnieszka Piątkowska
Czym są kompetencje zakupowe i kapitał kompetencyjny? Eksploracja kluczowych umiejętności i niezbędnej wiedzy dla efektywności działu zakupów
  • Wpływ kompetencji zakupowych na wartość dla organizacji. Jak Twoje umiejętności przyczyniają się do sukcesu firmy?
  • Relacja między poziomem zaawansowania działu zakupów a wymaganymi kompetencjami: analiza wpływu rozwoju działu na potrzebne umiejętności.
  • Znaczenie kompetencji w różnych kategoriach zakupowych: rozróżnienie specyfik kompetencji w poszczególnych obszarach zakupów.
  • Kompetencje kluczowe w dynamicznym środowisku biznesowym: dostosowywanie się do zmieniającego się świata Vuca.
  • Rozwój Umiejętności Zakupowych: praktyczne metody i narzędzia rozwoju.
  • Perspektywy kariery w zakupach: możliwości awansu i rozwój ścieżek zawodowych w dziale zakupów.
  • Przyszłość w dziale zakupów: prognozy i tendencje dla funkcji zakupowej.

Odbiorcy:

  • Dyrektorzy Zakupów,
  • Kierownicy/Managerowie Zakupów,
  • Liderzy/Managerowie Kategorii Zakupowych,
  • Kupcy,
  • Specjaliści ds. Zakupów,
  • Specjaliści ds. Zaopatrzenia.

Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja, suplementy diety, kosmetyka

Rozwiń
Zwiń
10:30-12:30 | Sala C
Walidacja środków dezynfekujących i sporobójczych zgodnie z wytycznymi cGMP, mormami UE i EPA oraz najnowsza wiedzą naukową
Paola Lazzeri
technical sales manager Europe
Amina Józefowska
regional sales manager
Normy EN dotyczące walidacji środków sporo, bio i grzybobójczych zostały zaktualizowane odpowiednio w 2018 i 2019 roku.

Najnowsze badania naukowe wskazują na występowanie białek powierzchniowych, ułatwiających adhezję mikroorganizmów, dodatkowo w Annex 1: 2022 zostało podkreślone znaczenie czyszczenia dla skuteczności dezynfekcji. Strategia czyszczenia i dezynfekcji jest kluczowym elementem CCS, dlatego powinna być opracowana zgodnie z zasadami QRM,a prawidłowy proces walidacji powinien być przeprowadzony w oparciu o przeznaczenie środka dezynfekcyjnego, uwzględniając realistyczne czasy kontaktu.

Odbiorcy:

Pracownicy firm farmaceutycznych, w szczególności z Laboratoriów Mikrobiologicznych, Działów Kontroli Jakości, Działów Produkcji

Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja
Uwaga: warsztaty odbędą się częściowo w j. angielskim

Rozwiń
Zwiń
10:30-13:00 | Sala A
Warsztaty prawne – Kluczowe elementy umowy na wytwarzanie kontraktowe leku, wyrobu medycznego i kosmetyku
dr Anna Banaszewska
radca prawny, ekonomista, farmaceuta
Celem warsztatu jest wypracowanie balansu pomiędzy radością związaną z przyszłą współpracą i zyskiem, a rozczarowaniem wynikającym z realizacji umowy.

Odbiorcy: pracownicy działu rozwoju, wytwarzania, jakości, sprzedaży i zakupów.

Zagadnienia:

  1. Przygotowanie do negocjacji umowy:
    1. Ustalenia biznesowe
    2. Ustalenia jakościowe
    3. Ustalenia cywilno-prawne
    4. Ustalenia podatkowe
  2. Kluczowe elementy biznesowe i jakościowe w umowie na wytwarzanie kontraktowe
  3. Skutki „szybkich ustępstw biznesowych i jakościowych” – omówienie konkretnych przykładów
  4. Najczęstsze problemy w wykonywaniu umowy
  5. Treść umowy a ustne i mailowe uzgadnianie sposobu jej wykonania w czasie trwania umowy.
  6. Spory pojawiające się na tle zawartej umowy a materiał dowodowy.

Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: kosmetyka, farmacja

Rozwiń
Zwiń
13:30-15:30 | Sala A
Warsztaty logistyczne

Rejestracja: Wkrótce
Branża: kosmetyka, farmacja

Rozwiń
Zwiń
Czwartek 20.06.2024
10:30-12:30 | Sala B
Jak zabezpieczyć swój biznes i sieci produkcyjne przed cyberatakiem? Case study firmy Sopharma
Jesper Nilsson
lider i dyrektor sprzedaży
Radiflow
Mariusz Palutkiewicz
manager ds. cyberbezpieczeństwa i usług Tekniska oraz ekspert ds. budowania relacji
Penio Penev
manager
Sopharma AD
Jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie podnieść poziom cyberodporności w organizacji – to te warsztaty są dla Ciebie.

Zakres tematyczny warsztatów:

  • Zabezpieczenie architektury produkcji przed cyberatakiem w kontekście nowelizacji ustawy KSC i dyrektywy NIS2,
  • Case study z wdrożenia systemu monitorowania IDS w zakładzie produkcyjnym i centrum dystrybucji,
  • Omówienie systemów monitorowania IDS ISID i narzędzi do analizy ryzyka (Ciara),
  • Transmisja danych w zakładach produkcyjnych i centrach dystrybucji – omówienie sprawdzonych rozwiązań komunikacji sieciowej Ethernet, Network Access Control i open source.

Odbiorcy:

Warsztaty przeznaczone są dla pracowników firm farmaceutycznych i kosmetycznych, działów IT i z zarządzania ciągłością produkcji oraz dyrektorów zakładów. Najbardziej zainteresowane warsztatami będą firmy, które chcą podnieść poziom cyberodporności po stronie sieci produkcyjnych.

  • kadra zarządzająca i liderzy zespołów,
  • inżynierowie,
  • specjaliści od analizy ryzyka i cyberbezpieczeństwa,
  • inżynierowie sieciowi

Prowadzący:

Jesper Nilsson, Radiflow

Lider i dyrektor sprzedaży z rozległym doświadczeniem w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, oprogramowania, IT/OT i branży komunikacyjnej, który zapewnia wymierne wyniki biznesowe w przedsiębiorstwach krajowych, międzynarodowych i globalnych. Dzięki silnym umiejętnościom przywódczym i organizacyjnym Jesper jest specjalistą w kierowaniu dużymi zespołami i zarządzaniu nimi oraz transformacją biznesową. Wyróżnia się w wymagających środowiskach, wzbudzając pasję i entuzjazm dla wizji, strategii i realizacji.

Penio Panev, Sopharma AD

Manager z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami i konsultingu, specjalizujący się w aplikacjach dla przedsiębiorstw i przemyśle międzynarodowym. Stale poszerza swoją wiedzę, nadzorując programy rozwoju i wdrażania produktów biznesowych i technologicznych. Kieruje zadaniami związanymi z zarządzaniem dla profesjonalnych organizacji usługowych, prowadząc mentoring konsultantów, metodologię, przywództwo w projektach, rozwój biznesu, wsparcie klienta i sprzedaży. Jest sprawdzonym konsultantem ds. zarządzania biznesem z doświadczeniem w produkcji, operacjach biznesowych, architekturze i obsłudze klienta. Posiada bogate doświadczenie na wyższym szczeblu w zakresie rozwoju i wdrażania aplikacji biznesowych iScala, Superoffice CRM, SAP R/3 i S/4, a także niestandardowych rozwiązań internetowych. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie integracji i zarządzania zmianą. Posiada doświadczenie pracy w ponad dwudziestu krajach.

Mariusz Palutkiewicz, Tekniska

Manager ds. cyberbezpieczeństwa i usług Tekniska oraz ekspert ds. budowania relacji. Prowadzi projekty z klientami od strony biznesowej, handlowej i zarządza projektami.

 

Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja, kosmetyka

Rozwiń
Zwiń
12:30-14:30 | Sala B
Eko-design etykiet i opakowań
Justyna Kierzkowska-Grzyb
dyrektor marketingu i sprzedaży
Warsztaty poświęcone będą trendom, kreacji i produkcji ekologicznych etykiet i opakowań oraz technologiom wspomagającym ich recykling.

Szczegółowe zagadnienia:
– zasady ekoprojektowania etykiet i opakowań
– ekologiczne surowce do produkcji etykiet samoprzylepnych jako alternatywa dla standardowych materiałów
– technologie wspomagające recykling etykiet samoprzylepnych
– technologia druku cyfrowego w kontekście ekoodpowiedzialności
– czy istnieje alternatywa dla zdobień, uszlachetnień, farb specjalnych?
Warsztaty skierowane są do właścicieli marek, osób odpowiedzialnych za zakup etykiet i opakowań oraz przedstawicieli działów marketingu (graficy, designerzy, konstruktorzy opakowań) firm branży kosmetycznej.

Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: kosmetyka, farmacja

Rozwiń
Zwiń
10:30-12:30 | Sala A
GMP Annex 1 – Implikacje i znaczenie dla produkcji w pomieszczeniach czystych
Podczas warsztatów uczestnicy zdobędą wgląd w aktualne wytyczne dotyczące czystości i higieny w produkcji farmaceutycznej w oparciu o rozporządzenie GMP Annex 1.

Nowe przepisy obowiązują od 25 sierpnia 2023 r. i dotyczą wytwarzania sterylnych produktów leczniczych. Szczególny nacisk położony zostanie na wymogi dotyczące stosowanej odzieży cleanroom, obejmujące stroje ochronne, kombinezony, kaptury, maski i inne akcesoria niezbędne do utrzymania odpowiedniej czystości środowiska produkcyjnego. Uczestnicy będą mieli okazję poznać najnowsze wytyczne i standardy branżowe oraz omówić praktyczne aspekty wdrożenia tych regulacji w swoich zakładach produkcyjnych. Warsztaty zapewnią również platformę do wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk między uczestnikami, aby wspólnie rozwinąć skuteczne strategie zarządzania odzieżą cleanroom.

Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja

Rozwiń
Zwiń

 

Translate »