Ukończyła kurs specjalistyczny „Specialist in the circular economy of plastic Packaging”, organizowany przez PackAlliance oraz studia podyplomowe w zakresie Bezpieczeństwa i jakości produktów kosmetycznych.
W Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego odpowiada za wybrane obszary związane z projektami legislacyjnymi w obszarze konsumenckim i komunikacyjnym produktu oraz z tematami okołosektorowymi. Odpowiada również za przygotowanie i wydawanie certyfikatów eksportowych.
Zostaną przedstawione mechanizmy działania peptydów, wpływające na produkcję kolagenu, elastyny i innych składników kluczowych dla zdrowia i wyglądu skóry. Uczestnicy zapoznają się z wynikami badań potwierdzających skuteczność peptydów w redukcji zmarszczek, poprawie elastyczności skóry, ich właściwościami nawilżającymi oraz zdolnością do łagodzenia stanów zapalnych i podrażnień. Prezentacja uwypukli również potencjalne zastosowania peptydów w produktach przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej i skłonnej do reakcji alergicznych, podkreślając ich wszechstronne działanie i korzyści dla zdrowia skóry.
Omówione zostaną kluczowe etapy procesu tworzenia marek, poczynając od badania rynku i definiowania misji marki, przez prace laboratoryjne nad formułami kosmetycznymi, wybór opakowań, dopracowanie właściwości produktów, aż po produkcję. Szczególny nacisk zostanie położony na tworzenie produktu, jego jakość oraz dostosowanie do oczekiwań klientów.
Ustalenie wartości najważniejszych parametrów procesowych na etapie prac laboratoryjnych jest podstawą do osiągniecia powtarzalności w skali produkcyjnej, która jest wymogiem koniecznym w przemyśle farmaceutycznym oraz kosmetycznym. Umiejętne skalowanie to nic innego jak klucz do zapewnienia ciągłości oraz jakości produkcji, dlatego na przykładzie wytwarzania emulsji wielokrotnych, które wykorzystywane są między innymi jako nośniki nutraceutyków, zostanie udzielona odpowiedź na pytanie zadane w tytule prezentacji.
Sztuczna inteligencja posługując się nieszkodliwym terminem „personalizacji” determinuje wybory, których dokonujemy. Także w obszarze produkcji kosmetyków! Czym jest sztuczna inteligencja? Gdzie są jej początki i jak obecnie jest wykorzystywana w rozwoju nowych surowców do produkcji kosmetyków? Czy funkcje kognitywne sztucznej inteligencji zaczynają dorównywać doświadczeniu technologów i czy na podstawie składu kosmetyku sztuczna inteligencja może dokonać analizy bezpieczeństwa gotowego wyrobu? Czy coraz powszechniejsze narzędzia marketingowe w postaci analizatorów skóry na podstawie zdjęcia wykonanego smartfonem to już sztuczna inteligencja? Czy da się wyprodukować kosmetyk szyty na miarę dla konkretnego konsumenta?
Na te i wiele innych pytań odpowie dr Michał Rachalewski podczas wykładu o sztucznej inteligencji w oparciu o najnowsze doniesienia naukowe opublikowane w najlepszych, recenzowanych, branżowych czasopismach naukowych z całego świata.
Marchesini Group obchodzi w tym roku swoje 50 lecie. Firma uważa ten czas za dobry moment na rozwój nie tylko w farmacji, ale również na rynku beauty. Oferuje wszechstronne maszyny i linie, które umożliwiają obsługę wszystkich rodzajów produktów kosmetycznych, takich jak szminki, lip gloss-y, tusze do rzęs, kremy kredki do makijażu i wiele innych. Posiadają również ciekawe rozwiązania dotyczące np. turbiny wbudowanej oraz zewnętrznej.
Badania obejmują zarówno standardowe procedury stosowane do oceny produktów kosmetycznych oraz mogą stanowić podstawę do określenia jakościowego i ilościowego niestandardowych cech produktu nieujętych dotychczasowo żadnymi procedurami badawczymi.
Z jednej strony, strategia ta może otworzyć drzwi do innowacyjności oraz nowych możliwości wzrostu, z drugiej jednak, może zaistnieć ryzyko stłumienia kreatywności organizacji.
Kluczowe będzie także zrozumienie, jak takie podejście wpływa na relacje między producentami a dostawcami, budując drogę do obustronnie korzystnej współpracy.
Istotne ponadto jest pytanie, czy i w jaki sposób strategia optymalizacji materiałowej wpisuje się w holistyczną wizję przyszłości przedsiębiorstwa oraz jakie strategiczne implikacje niesie dla jego długoterminowego rozwoju.
Z jednej strony eksperci mogą edukować znacznie większą publiczność w tym samym czasie, z drugiej strony „ekspertami” stają się osoby nie związane z daną dziedziną naukową, co prowadzi do nieprawidłowych wniosków, a często również wywoływania obaw i strachu u odbiorców. Podczas prelekcji zostaną poddane analizie wyzwania związane z produkcją kremów z filtrem UV w kontekście rozpowszechniania dezinformacji w mediach społecznościowych oraz zaprezentujemy strategie projektowania produktów kosmetycznych, które opierają się na solidnych badaniach naukowych i transparentności w informowaniu konsumentów, aby zapewnić im skuteczną ochronę przed promieniowaniem UV.
Często stanową aspekt decydujący o zakupie produktu, przez co są siłą napędzającą konkurencyjność w branży beauty. Innowacyjne metody naukowe i zaawansowane techniki badawcze coraz śmielej wkraczają w świat kosmetyków, tworząc pole dla nowych obszarów deklaracji i benefitów dla konsumenta.
W prezentacji zostaną przybliżone rodzaje certyfikatów, które wdrażane są przez firmy kosmetyczne w celu uzyskania bezpiecznego oraz wysokiej jakości produktu. Jednakże w dobie trendu eko oraz nadchodzących zmian związanych z zielonym ładem, nie jest to wystarczające. Słuchacze dowiedzą się, jakich certyfikatów ekologicznych oczekują klienci oraz jakie zmiany będą wynikały z dyrektywy CSRD, będącą inicjatywą zielonego ładu.
Świat surowców roślinnych jest niezwykle zróżnicowany i bogaty w tysiące związków biologicznie czynnych o korzystnym działaniu na skórę. To sprawia, że roślinne ekstrakty czy olejki eteryczne są od wielu lat chętnie stosowane w kosmetyce.
A jak wygląda kwestia surowców roślinnych w świetle wymagań legislacji kosmetycznej? Czy istnieją uregulowania prawne dotyczące stosowania tego typu składników w produktach kosmetycznych? Podczas prezentacji zostanie poruszony aspekt regulacji odnoszących się do substancji pochodzenia botanicznego. Zostanie przeanalizowane Rozporządzenie 1223/2009 oraz sprawdzone, czy i jakie składniki roślinne podlegają wymaganiom prawnym. Przybliżony zostanie również temat zapowiadanych zmian legislacyjnych, które będą miały wpływ na obostrzenia stosowania niektórych surowców pozyskiwanych z roślin.
Szczególną uwagę poświęcono kwestiom takim jak: zakaz używania mikroplastików, który wiąże się z komplikacjami w interpretacji przepisów i definicji mikroplastiku; częste aktualizacje w składach zapachowych, spowodowane nowymi wykazami alergenów, ograniczeniami oraz zakazami dotyczącymi pewnych składników. Ponadto, w prezentacji poruszone zostaną problemy wynikające z dezinformacji na temat składników kosmetycznych, rozpowszechnianej przez znanych twórców internetowych, jak np. twierdzenia o rakotwórczym działaniu aluminium w dezodorantach, negatywne postrzeganie syntetycznych surowców takich jak PEG, silikony, czy teorie dotyczące kremów SPF i ich wpływu na syntezę witaminy D. Przedstawione zostaną przykłady, jak wprowadzane zmiany legislacyjne oraz teorie influencerów wpłynęły na proces formułowania produktów, a także strategie stosowane do radzenia sobie z tymi wyzwaniami, w tym dostosowanie do zmieniających się regulacji, edukację konsumentów oraz współpracę z ekspertami w celu zwalczania dezinformacji i rozwijanie innowacyjnych, bezpiecznych produktów.
Podczas wystąpienia zostanie poruszony temat jak realizować swoje cele biznesowe w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, by osiągnąć silną pozycję na rynku, odporność na zmiany i kryzysy poprzez połączenie doskonałości operacyjnej i organizacyjnej.
Doskonałość przedsiębiorstwa może być zbudowana jedynie w połączeniu z kulturą wysokiej efektywności i odpowiedzialności, a doskonałe rezultaty (KPI) wymagają wzorcowych zachowań (KBI)
Żelki Funkcjonalne – trend, który podbija Europę! Wiele nowych funkcji, dziesiątki pozycji w portfolio suplementów. Czy to dobry moment, by wprowadzić je do swojego portfolio? O nowościach i możliwościach żelków funkcjonalnych opowie Bartosz Groth, Prezes Zarządu firmy Mycodern S.A. – producenta funkcjonalnych, wegańskich żelków bezcukrowych oraz właściciel marki Gummley.
Ustalenie wartości najważniejszych parametrów procesowych na etapie prac laboratoryjnych jest podstawą do osiągniecia powtarzalności w skali produkcyjnej, która jest wymogiem koniecznym w przemyśle farmaceutycznym oraz kosmetycznym. Umiejętne skalowanie to nic innego jak klucz do zapewnienia ciągłości oraz jakości produkcji, dlatego na przykładzie wytwarzania emulsji wielokrotnych, które wykorzystywane są między innymi jako nośniki nutraceutyków postaram się odpowiedzieć Państwu na pytanie zadane w tytule prezentacji.
Podczas prelekcji Pan Adam Wójcik, kierownik Działu Kontroli Jakości w Przedsiębiorstwie Produkcji Farmaceutycznej Hasco-Lek S.A., wyjaśni jak bezpiecznie wprowadzić Lean Management w obszarze Kontroli Jakości pozostając w zgodzie z wymaganiami GxP, ICH i Prawa Farmaceutycznego. Przedstawione będą proste i skuteczne sposoby wprowadzenia ”szczupłego zarządzanie” w krytycznym obszarze wytwarzania produktów leczniczych. Omówione zostaną również ryzyka, ograniczenia oraz metody kontroli efektów implementowanych zmian.
2. Kwalifikacja wytwórców i dostawców materiałów wyjściowych jako jeden z etapów transferu produktu leczniczego Klienta (m.in. wymagania prawne dla kwalifikacji wytwórców i dostawców API, substancji pomocniczych, opakowań oraz ocena nowych wytwórców i dostawców pod kątem wymagań prawnych w procesie transferu produktu)
3. Komunikacja i odpowiedzialność we współpracy pomiędzy MAH, CDMO i Wytwórcami/Dostawcami w zakresie materiałów wyjściowych do produkcji produktów leczniczych
4. Wyzwania dla CDMO podczas kwalifikacji nowych wytwórców i dostawców materiałów wyjściowych w procesie transferu produktu leczniczego Klienta
Czy procesy biznesowe są ważne? Co z podejściem do ich doskonalenia? Czy warto je mapować, analizować, usprawniać? Jak to robić w praktyce? Odpowiedzi na te i inne pytania udzieli ekspert w zakresie doskonalenia procesów i procedur biznesowych z firmy Adamed Pharma S.A.
Ekspert firmy Tarchomińskie Zakłady Farmaceutyczne POLFA S.A. rozpocznie dialog z uczestnikami o szansach i zagrożeniach związanych z powierzeniem produkcji innemu wytwórcy.
✔ Jak outsourcing wpływa na łańcuchy dostaw?
✔ Z jakimi nakładami inwestycyjnymi wiążą się procesy wytwarzania kontraktowego?
✔ Co w przypadku, gdy wytwórca kontraktowy “nie dowozi”?
– jak wygląda perspektywa Uczelni i badań naukowych w zakresie kreowania innowacyjnych rozwiązań;
– jakie innowacje można rozwijać we współpracy z nauką;
– jak to robić i jakie wspólne korzyści można dzięki temu osiągnąć;
– czy współpraca nauki i biznesu może być opłacalna rynkowo?
W szklanych butelkach, zlewkach lub kolbach substancje są przechowywane i transportowane, podgrzewane, chłodzone i ekstrahowane.
Za pomocą szklanych naczyń mierzy się objętości.
W całym cyklu swojej przydatności szkło jest myte, autoklawowane lub sterylizowane.
Wzajemny wpływ między jakością wyników badań lub produkcji, a jakością szkła jest nadal dziedziną, której poświęcono niewiele uwagi.
Prezentacja DWK Life Sciences GmbH ma na celu zwrócenie uwagi na ten ważny i interesujący temat.
W moim wystąpieniu przyjrzę się głównym trendom, które obecnie kształtują ten sektor. Skoncentruję się na rosnącym zainteresowaniu naturalnymi substancjami aktywnymi, rosnącej świadomości konsumentów oraz produktach, które mają na celu poprawę zdrowia i kondycji w długoterminowej perspektywie.
Wprowadzenie portalu klienta, na którym znajduję się dostęp do takich rzeczy jak ogólny spis maszyn oraz ich pełna dokumentacja aktualizowana na bieżąco, system predictive maintenance oraz już niedługo dostępny katalog części zamiennych. Wprowadziliśmy również ułatwienia wymiany części formatowych w postaci okularów AR dzięki którym przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości będzie można usystematyzować proces wymiany części oraz uprościć go dla osób nieposiadających odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia. Pomocnym może się również okazać teleserwis, który odbywa się za pomocą naszej dedykowanej aplikacji na smartfony, dzięki której mamy możliwość zdalnej pomocy, ze znacznie skróconym czasem oczekiwania.
Jak przygotowane wcześniej warianty symulacji mogą zapobiec nieoczekiwanym problemom na hali? Jak symulacja komputerowa może wyeliminować wąskie gardła procesu produkcyjnego?
To nie tylko trend, ale klucz do efektywnego procesu wytwarzania, zgodnego z regulacjami ICH R2 Q8, GMP i anex 15. Ale jakie elementy QbD można zastosować podczas walidacji procesu? Jak one się ze sobą łączą? Czy takie podejście jest zasadne?
Zapraszamy na Targi PCI Days – Targi Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego! Pani Barbara Owczarek podzieli się swoją wiedzą podczas prelekcji w Farmaceutycznej Strefie Inspiracji. Razem z nią zagłębimy się w temacie walidacji procesu i podejścia QbD, analizując dedykowane wytyczne i odpowiadając na pytanie, czy takie podejście jest zasadne. Dołącz do nas i bądź częścią tej inspirującej dyskusji!
– co to są oligonukleotydy, co je odróżnia od leków biologicznych a w czym są podobne do małych cząsteczek
– gdzie tkwi potencjał tej nowej klasy leków
– jakie są wyzwania technologiczne związane z rozwojem leków zawierających oligonukleotydy.
Rejestracja: Michał Wierzbicki, bok@drnowaczyk.com tel. +48 519 553 321
Branża: kosmetyka
Odbiorcy:
Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja, suplementy diety, kosmetyka
Najnowsze badania naukowe wskazują na występowanie białek powierzchniowych, ułatwiających adhezję mikroorganizmów, dodatkowo w Annex 1: 2022 zostało podkreślone znaczenie czyszczenia dla skuteczności dezynfekcji. Strategia czyszczenia i dezynfekcji jest kluczowym elementem CCS, dlatego powinna być opracowana zgodnie z zasadami QRM,a prawidłowy proces walidacji powinien być przeprowadzony w oparciu o przeznaczenie środka dezynfekcyjnego, uwzględniając realistyczne czasy kontaktu.
Odbiorcy:
Pracownicy firm farmaceutycznych, w szczególności z Laboratoriów Mikrobiologicznych, Działów Kontroli Jakości, Działów Produkcji
Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja
Uwaga: warsztaty odbędą się częściowo w j. angielskim
Odbiorcy: pracownicy działu rozwoju, wytwarzania, jakości, sprzedaży i zakupów.
Zagadnienia:
Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: kosmetyka, farmacja
Zakres tematyczny warsztatów:
Odbiorcy:
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników firm farmaceutycznych i kosmetycznych, działów IT i z zarządzania ciągłością produkcji oraz dyrektorów zakładów. Najbardziej zainteresowane warsztatami będą firmy, które chcą podnieść poziom cyberodporności po stronie sieci produkcyjnych.
Prowadzący:
Jesper Nilsson, Radiflow
Lider i dyrektor sprzedaży z rozległym doświadczeniem w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, oprogramowania, IT/OT i branży komunikacyjnej, który zapewnia wymierne wyniki biznesowe w przedsiębiorstwach krajowych, międzynarodowych i globalnych. Dzięki silnym umiejętnościom przywódczym i organizacyjnym Jesper jest specjalistą w kierowaniu dużymi zespołami i zarządzaniu nimi oraz transformacją biznesową. Wyróżnia się w wymagających środowiskach, wzbudzając pasję i entuzjazm dla wizji, strategii i realizacji.
Penio Panev, Sopharma AD
Manager z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami i konsultingu, specjalizujący się w aplikacjach dla przedsiębiorstw i przemyśle międzynarodowym. Stale poszerza swoją wiedzę, nadzorując programy rozwoju i wdrażania produktów biznesowych i technologicznych. Kieruje zadaniami związanymi z zarządzaniem dla profesjonalnych organizacji usługowych, prowadząc mentoring konsultantów, metodologię, przywództwo w projektach, rozwój biznesu, wsparcie klienta i sprzedaży. Jest sprawdzonym konsultantem ds. zarządzania biznesem z doświadczeniem w produkcji, operacjach biznesowych, architekturze i obsłudze klienta. Posiada bogate doświadczenie na wyższym szczeblu w zakresie rozwoju i wdrażania aplikacji biznesowych iScala, Superoffice CRM, SAP R/3 i S/4, a także niestandardowych rozwiązań internetowych. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie integracji i zarządzania zmianą. Posiada doświadczenie pracy w ponad dwudziestu krajach.
Mariusz Palutkiewicz, Tekniska
Manager ds. cyberbezpieczeństwa i usług Tekniska oraz ekspert ds. budowania relacji. Prowadzi projekty z klientami od strony biznesowej, handlowej i zarządza projektami.
Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja, kosmetyka
Szczegółowe zagadnienia:
– zasady ekoprojektowania etykiet i opakowań
– ekologiczne surowce do produkcji etykiet samoprzylepnych jako alternatywa dla standardowych materiałów
– technologie wspomagające recykling etykiet samoprzylepnych
– technologia druku cyfrowego w kontekście ekoodpowiedzialności
– czy istnieje alternatywa dla zdobień, uszlachetnień, farb specjalnych?
Warsztaty skierowane są do właścicieli marek, osób odpowiedzialnych za zakup etykiet i opakowań oraz przedstawicieli działów marketingu (graficy, designerzy, konstruktorzy opakowań) firm branży kosmetycznej.
Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: kosmetyka, farmacja
Nowe przepisy obowiązują od 25 sierpnia 2023 r. i dotyczą wytwarzania sterylnych produktów leczniczych. Szczególny nacisk położony zostanie na wymogi dotyczące stosowanej odzieży cleanroom, obejmujące stroje ochronne, kombinezony, kaptury, maski i inne akcesoria niezbędne do utrzymania odpowiedniej czystości środowiska produkcyjnego. Uczestnicy będą mieli okazję poznać najnowsze wytyczne i standardy branżowe oraz omówić praktyczne aspekty wdrożenia tych regulacji w swoich zakładach produkcyjnych. Warsztaty zapewnią również platformę do wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk między uczestnikami, aby wspólnie rozwinąć skuteczne strategie zarządzania odzieżą cleanroom.
Rejestracja: KLIKNIJ TUTAJ
Branża: farmacja