Środa 19.06.2024
10:00-10:30
Zielone deklaracje: od greenwashingu do transparentności. Kluczowe aspekty regulacji i walki z nieuczciwymi praktykami w branży kosmetycznej
Magdalena Turowska
regulatory affairs manager
W Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego odpowiada za wybrane obszary związane z projektami legislacyjnymi w obszarze konsumenckim i komunikacyjnym produktu oraz z tematami okołosektorowymi. Odpowiada również za przygotowanie i wydawanie certyfikatów eksportowych.

Z wykształcenia magister chemii kosmetycznej. Ukończyła kurs specjalistyczny „Specialist in the circular economy of plastic Packaging”, organizowany przez PackAlliance oraz studia podyplomowe w zakresie Bezpieczeństwa i jakości produktów kosmetycznych.

 

Rozwiń
Zwiń
10:30-11:00
Peptydy w produktach kosmetycznych: mechanizmy działania i korzyści
Magdalena Szychowska
kierownik Działu Badań i Rozwoju, właścicielka marki SYSKA
Podczas prezentacji omówione zostaną zagadnienia dotyczące wykorzystania peptydów w produktach kosmetycznych oraz ich różnorodne funkcje w pielęgnacji skóry, takie jak działanie przeciwstarzeniowe, nawilżające i przeciwzapalne.

Zostaną przedstawione mechanizmy działania peptydów, wpływające na produkcję kolagenu, elastyny i innych składników kluczowych dla zdrowia i wyglądu skóry. Uczestnicy zapoznają się z wynikami badań potwierdzających skuteczność peptydów w redukcji zmarszczek, poprawie elastyczności skóry, ich właściwościami nawilżającymi oraz zdolnością do łagodzenia stanów zapalnych i podrażnień. Prezentacja uwypukli również potencjalne zastosowania peptydów w produktach przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej i skłonnej do reakcji alergicznych, podkreślając ich wszechstronne działanie i korzyści dla zdrowia skóry.

Rozwiń
Zwiń
11:00-11:30
Kreowanie nowych marek kosmetycznych: od pomysłu do produkcji
Anna Stokowska
współwłaścicielka
Prezentacja skupia się na analizie trendów oraz technicznych aspektach tworzenia nowych marek i produktów kosmetycznych, uwzględniając zmieniające się preferencje konsumentów i innowacje w branży.

Omówione zostaną kluczowe etapy procesu tworzenia marek, poczynając od badania rynku i definiowania misji marki, przez prace laboratoryjne nad formułami kosmetycznymi, wybór opakowań, dopracowanie właściwości produktów, aż po produkcję. Szczególny nacisk zostanie położony na tworzenie produktu, jego jakość oraz dostosowanie do oczekiwań klientów.

Rozwiń
Zwiń
11:30-12:00
Surowce roślinne w świetle wymagań legislacji kosmetycznej
dr Joanna Fabrowska-Bala
safety assessor
Surowce pochodzenia roślinnego stanowią bardzo ważny segment składników wykorzystywanych w kosmetykach.

Świat surowców roślinnych jest niezwykle zróżnicowany i bogaty w tysiące związków biologicznie czynnych o korzystnym działaniu na skórę. To sprawia, że roślinne ekstrakty czy olejki eteryczne są od wielu lat chętnie stosowane w kosmetyce.

A jak wygląda kwestia surowców roślinnych w świetle wymagań legislacji kosmetycznej? Czy istnieją uregulowania prawne dotyczące stosowania tego typu składników w produktach kosmetycznych? Podczas prezentacji zostanie poruszony aspekt regulacji odnoszących się do substancji pochodzenia botanicznego. Zostanie przeanalizowane Rozporządzenie 1223/2009 oraz sprawdzone, czy i jakie składniki roślinne podlegają wymaganiom prawnym. Przybliżony zostanie również temat zapowiadanych zmian legislacyjnych, które będą miały wpływ na obostrzenia stosowania niektórych surowców pozyskiwanych z roślin.

Rozwiń
Zwiń
12:05-12:35
Znaczenie nauk chemicznych w projektowaniu nowoczesnych kosmetyków – aspekty praktyczne
prof. dr hab. inż. Tomasz Wasilewski
dyrektor ds. badawczo-rozwojowych
Przedmiotem wykładu będą zagadnienia związane z wykorzystaniem wiedzy płynącej z badań naukowych z obszaru nauk chemicznych w praktyce przemysłowej, a w szczególności – w projektowaniu innowacyjnych kosmetyków.

Zostaną przeanalizowane ścieżki prowadzące do opracowania i wytworzenia innowacyjnych produktów (model akademicki i model przemysłowy). W dalszej części – zostaną zaprezentowane konkretne rozwiązania, bazujące na efektach badań naukowych: kosmetyki w formie koacerwatów, dźwięczących żeli, tzw. peelingi gommage, kosmetyki do higieny zawierające składniki modyfikujące wierzchnią warstwę skóry po procesie mycia czy kosmetyki pielęgnacyjne bazujące na komponentach charakteryzujących się niskim ciepłem parowania.

Notka biograficzna:

prof. dr hab. inż. Tomasz Wasilewski

dyrektor ds. Badawczo-Rozwojowych, konsultant naukowy w firmie kosmetycznej Onlybio.life S.A. w Bydgoszczy,

profesor na Uniwersytecie Radomskim (Wydział Chemii Stosowanej),

członek Rady Nadzorczej firmy Hub.tech S.A. (dawniej Boruta-Zachem S.A.),

członek Rady Nadzorczej firmy Onlybio.life S.A.,

członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Chemicznego,

członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Towaroznawczego,

właściciel firmy CosMedChem.

Profesor Tomasz Wasilewski prowadzi działalność naukową i dydaktyczną w obszarze kosmetyków
i detergentów. Jest autorem 40 patentów (w tym międzynarodowych) oraz ponad 160 artykułów naukowych. Kierował i brał udział w ponad 20 projektach naukowych, w większości realizowanych przy współpracy z przemysłem.

W 2004 r. obronił doktorat na Wydziale Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej, a w 2014 r. na Wydziale Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie uzyskał stopień doktora habilitowanego. W 2021 postanowieniem Prezydenta RP otrzymał tytuł profesora.

W latach 2016-2019 pełnił funkcję dziekana Wydziału Inżynierii Chemicznej i Towaroznawstwa, a w latach 2012-2016 prodziekana ds. naukowych. W latach 2013-2020 kierował Katedrą Chemii, a następnie Katedrą Towaroznawstwa i Nauk o Jakości.

W 2020 roku został powołany przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii na członka Rady do spraw Kompetencji Sektora Chemicznego. W latach 2017-2022 pełnił funkcję V-ce Prezesa Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Towaroznawczego, w latach 2019-2023 funkcję V-ce Przewodniczącego Komisji Nauk Towaroznawczych – Nauk o Jakości Polskiej Akademii Nauk, a w latach 2016-2021 funkcję Redaktora Naczelnego czasopisma Towaroznawcze Problemy Jakości. Zasiada w Radzie Programowej czasopisma Przemysł Chemiczny oraz w Radzie Naukowej czasopisma Chemia i Biznes – Kosmetyki i Detergenty.

Od lat aktywnie współpracuje z przemysłem oraz innymi jednostkami naukowymi. Od 2015 roku jest właścicielem firmy Innowacyjno-Wdrożeniowej CosMedChem. Kierował szeregiem prac naukowo-badawczych, dotyczących opracowania innowacyjnych kosmetyków lub produktów chemii gospodarczej. Współtworzył kosmetyki obecne na rynku pod marką OnlyBio oraz zajmował się realizacją projektów badawczo-rozwojowych o charakterze przemysłowym (Onlybio.life S.A., Grupa INCO S.A., PCC Exol). W sferze naukowej współpracuje m.in. z Siecią Badawczą Łukasiewicz – Instytutem Ciężkiej Syntezy Organicznej „Blachownia” w Kędzierzynie-Koźlu, Research Institute of Daily Chemical Industry oraz North University of China w Taiyuan w Chinach, Wyższą Szkołą Inżynierii i Zdrowia w Warszawie oraz firmą Elementis (USA).

Za swoje prace był wielokrotnie nagradzany. Był m.in. stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendystą Ministra Edukacji Narodowej. Ponadto, kilkukrotnie został nagrodzony medalami na targach i wystawach, poświęconych produktom kosmetycznym (m.in. Międzynarodowe Targi Poznańskie, Międzynarodowa Wystawa Wynalazków ARCA w Zagrzebiu, Wystawa IENA w Norymberdze, Międzynarodowa Wystawa Wynalazków Inno-Wings w Lublinie).

Rozwiń
Zwiń
12:35-12:55
Skok w przyszłość: nowoczesne rozwiązania w produkcji kosmetyków
Adrian Dobrowolski
młodszy sprzedawca
Roger Michalak
area sales manager
Marchesini Group Beauty, małe i duże maszyny procesowe i nie tylko (saszetkarki, tubiarki, mieszalniki, topielniki, turboemulgatory/zbiorniki procesowe, CIP, SIP), turbina wbudowana / zewnętrzna, maszyny do produkcji aseptycznej

Marchesini Group obchodzi w tym roku swoje 50 lecie. Firma uważa ten czas za dobry moment na rozwój nie tylko w farmacji, ale również na rynku beauty. Oferuje wszechstronne maszyny i linie, które umożliwiają obsługę wszystkich rodzajów produktów kosmetycznych, takich jak szminki, lip gloss-y, tusze do rzęs, kremy kredki do makijażu i wiele innych. Posiadają również ciekawe rozwiązania dotyczące np. turbiny wbudowanej oraz zewnętrznej.

Rozwiń
Zwiń
12:55-13:25
Zastosowanie analizatora tekstury do badań rozwojowych i jakościowych kosmetyków
dr Michał Kołodziejczyk
dr Justyna Kołodziejska
dr Michał Nachajski
Analizator tekstury jako uniwersalne narzędzie do oceny parametrów jakościowych formulacji kosmetycznych z możliwością zastosowania w badaniach rozwojowych i kontroli jakości produktów. Wskazanie wybranych obszarów aplikacji, potrzebnych do oceny jakości produktów.

Badania obejmują zarówno standardowe procedury stosowane do oceny produktów kosmetycznych oraz mogą stanowić podstawę do  określenia jakościowego i  ilościowego niestandardowych cech produktu nieujętych dotychczasowo żadnymi procedurami badawczymi.

Rozwiń
Zwiń
13:25-13:55
Sztuczna inteligencja (AI). Czy to już świt dla smart beauty i smart dermatology?
dr Michał Rachalewski
ekspert naukowy
Rozwój technologii obserwujemy na co dzień, a obszar sztucznej inteligencji coraz śmielej wdziera się w nasze życie.

Sztuczna inteligencja posługując się nieszkodliwym terminem „personalizacji” determinuje wybory, których dokonujemy. Także w obszarze produkcji kosmetyków! Czym jest sztuczna inteligencja? Gdzie są jej początki i jak obecnie jest wykorzystywana w rozwoju nowych surowców do produkcji kosmetyków? Czy funkcje kognitywne sztucznej inteligencji zaczynają dorównywać doświadczeniu technologów i czy na podstawie składu kosmetyku sztuczna inteligencja może dokonać analizy bezpieczeństwa gotowego wyrobu? Czy coraz powszechniejsze narzędzia marketingowe w postaci analizatorów skóry na podstawie zdjęcia wykonanego smartfonem to już sztuczna inteligencja? Czy da się wyprodukować kosmetyk szyty na miarę dla konkretnego konsumenta?

Na te i wiele innych pytań odpowie dr Michał Rachalewski podczas wykładu o sztucznej inteligencji w oparciu o najnowsze doniesienia naukowe opublikowane w najlepszych, recenzowanych, branżowych czasopismach naukowych z całego świata.

Rozwiń
Zwiń
13:55-14:15
Integracja robotów przemysłowych w produkcji kosmetyków i farmacji - innowacyjne rozwiązania w automatyzacji procesu produkcyjnego
Hubert Grodowski
CEO
Ostatnie lata przyniosły dynamiczny rozwój robotyzacji w przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym.

W tych sektorach roboty są coraz częściej wykorzystywane do automatyzacji procesów produkcyjnych, co przyczynia się do zwiększenia wydajności i poprawy jakości produktów, jednocześnie minimalizując ryzyko błędów i zapewniając jednolity standard jakości. Wykorzystanie robotów w produkcji kosmetyków i farmaceutyków umożliwia również szybką adaptację do zmieniających się potrzeb rynku oraz efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Dodatkowo robotyzacja stawia przed przedsiębiorstwami wyzwania związane z integracją różnych systemów oraz zapewnieniem bezpieczeństwa i zgodności z przepisami regulacyjnymi.
Zapraszamy

Rozwiń
Zwiń
14:20-14:40
Czy Hieronima Boscha można uznać za prekursora Private Label?
Klaudia Szary
prezes zarządu
Rozwiń
Zwiń
14:40-14:55
Postbiotyki w formulacjach przeciwtrądzikowych i anti-aging. Opatentowany postbiotyk od Sabinsa - LactoSporin®
Aleksandra Borkowska
Rozwiń
Zwiń
14:55-15:10
Pełna synergia ochrony i pielęgnacji - witaminy w służbie konserwacji. To sprawi, że konserwant będzie naprawdę pożądany
Agnieszka Kulbicka
menadżer rozwoju sprzedaży - branża kosmetyczna i farmaceutyczna
Bardzo ważne miejsce w portfolio Donauchem zajmują rozwiązania konserwujące do surowców kosmetycznych firmy Sharon Personal Care.

Sama nazwa konserwanty nie kojarzy się pozytywnie, zwłaszcza konsumentom. Formulatorzy zatem robią wszystko, aby uniknąć umieszczania w składzie surowców, które są marketingowo niekorzystne. Producenci konserwantów dostrzegając ten trend od lat prześcigają się w oferowaniu nowych rozwiązań, nie jest to jednak łatwe – z wielu względów. Znalezienie skutecznego i bezpiecznego, nowego rozwiązania to dopiero początek. Musi ono spełniać szereg dodatkowych wymagań, a przy tym nie stwarzać problemów recepturowych. Zespół R&D Sharon PC badając to zagadnienie, poszedł o krok dalej i stworzył prawdziwą rewolucję. Zapraszam na prezentację, podczas której wyjaśnię, dlaczego Sharon Aquavita® jest prawdziwie pożądanym dodatkiem w składzie kosmetyków pielęgnacyjnych.

Rozwiń
Zwiń
15:10-15:25
Supernowa hair care. Trendy w pielęgnacji włosów i skóry głowy
Joanna Kutyła
Które z wybuchów supernowych trendów zostaną z nami na dłużej, a które znikną tak samo szybko jak się pojawiły? Gwiezdna podróż przez obecne trendy pielęgnacyjne włosów oraz skóry głowy.
Rozwiń
Zwiń
15:25-15:55
Strategia optymalizacji portfolio materiałowego - czy warto podążać w tym kierunku?
Małgorzata Zawadewicz
niezależny ekspert ds. budowania strategii w łańcuchu dostaw
Rozważając kierunek optymalizacji portfolio materiałowego, warto zastanowić się, czy przynosi on nowe szanse dla zrównoważonego rozwoju i czy jest potencjalnym źródłem korzyści dla przedsiębiorstwa.

Z jednej strony, strategia ta może otworzyć drzwi do innowacyjności oraz nowych możliwości wzrostu, z drugiej jednak, może zaistnieć ryzyko stłumienia kreatywności organizacji.

Kluczowe będzie także zrozumienie, jak takie podejście wpływa na relacje między producentami a dostawcami, budując drogę do obustronnie korzystnej współpracy.

Istotne ponadto jest pytanie, czy i w jaki sposób strategia optymalizacji materiałowej wpisuje się w holistyczną wizję przyszłości przedsiębiorstwa oraz jakie strategiczne implikacje niesie dla jego długoterminowego rozwoju.

Rozwiń
Zwiń
Czwartek 20.06.2024
10:00-10:30
Bezpieczeństwo i trwałość opakowań kosmetycznych. Kluczowe zagrożenia w perspektywie najbliższych lat
dr inż. Marcin Dubowik
specjalista ds. naukowo – badawczych
Opakowania odgrywają kluczową rolę w procesach dystrybucji i sprzedaży produktów kosmetycznych.

To one odpowiadają m.in. za pierwsze wrażenie klienta dotyczące marki oraz komunikację producenta z klientem. Od wielu lat prowadzone są prace nad zwiększeniem potencjału marketingowego opakowań dla branży kosmetycznej m.in. poprzez wzmacnianie powodowanych przez nie wrażeń sensorycznych klienta, czy też poprawę komfortu ich użytkowania. Niestety coraz częściej zapomina się o kluczowej i fundamentalnej roli opakowania, jaką jest ochrona produktu. Podczas prezentacji zostaną przedstawione główne zagrożenia, które stopniowo już się pojawiają i w perspektywie lat najbliższych ryzyko ich pojawiania będzie rosło. Podkreślone zostaną aspekty zarówno technologiczne, jak i legislacyjne, a także ich wpływ na kształtowanie się rynku opakowań dla branży kosmetycznej w niedalekiej przyszłości.

Rozwiń
Zwiń
10:30-11:00
5S - cichym członkiem Zespołu Laboratorium
Katarzyna Bętlewska
kierownik Działu Kontroli Jakości
Zaprezentowana zostanie implementacja systemu 5S w laboratorium Kontroli Jakości w zakresie:
  • zarządzania dokumentami
  • organizacji dokumentami
  • przekazywania zadań między zespołami zmian, bez konieczności kontaktu
Rozwiń
Zwiń
11:00-11:15
Z laboratorium na produkcję w kilku prostych krokach – jak skalować, żeby nie zwariować?
mgr inż. Kamila Szymańska
specjalista działu R&D
Powszechnie wiadomo, że zachowanie odpowiednich proporcji składników podczas przenoszenia receptury oraz technologii na skalę produkcyjną nie jest wystarczające, aby otrzymać produkt takiej samej jakości jak w laboratorium.

Ustalenie wartości najważniejszych parametrów procesowych na etapie prac laboratoryjnych jest podstawą do osiągniecia powtarzalności w skali produkcyjnej, która jest wymogiem koniecznym w przemyśle farmaceutycznym oraz kosmetycznym. Umiejętne skalowanie to nic innego jak klucz do zapewnienia ciągłości oraz jakości produkcji, dlatego na przykładzie wytwarzania emulsji wielokrotnych, które wykorzystywane są między innymi jako nośniki nutraceutyków, zostanie udzielona odpowiedź na pytanie zadane w tytule prezentacji.

Rozwiń
Zwiń
11:20-11:50
Praca technologa kosmetycznego w świetle nowych regulacji prawnych, fake newsów i influencerów
Martyna Adrianowicz
technolog R&D
W prezentacji zostaną omówione wyzwania codzienne, z którymi borykają się technolodzy kosmetyczni, wynikające z nieustannych zmian w prawodawstwie dotyczącym branży kosmetycznej.

Szczególną uwagę poświęcono kwestiom takim jak: zakaz używania mikroplastików, który wiąże się z komplikacjami w interpretacji przepisów i definicji mikroplastiku; częste aktualizacje w składach zapachowych, spowodowane nowymi wykazami alergenów, ograniczeniami oraz zakazami dotyczącymi pewnych składników. Ponadto, w prezentacji poruszone zostaną problemy wynikające z dezinformacji na temat składników kosmetycznych, rozpowszechnianej przez znanych twórców internetowych, jak np. twierdzenia o rakotwórczym działaniu aluminium w dezodorantach, negatywne postrzeganie syntetycznych surowców takich jak PEG, silikony, czy teorie dotyczące kremów SPF i ich wpływu na syntezę witaminy D. Przedstawione zostaną przykłady, jak wprowadzane zmiany legislacyjne oraz teorie influencerów wpłynęły na proces formułowania produktów, a także strategie stosowane do radzenia sobie z tymi wyzwaniami, w tym dostosowanie do zmieniających się regulacji, edukację konsumentów oraz współpracę z ekspertami w celu zwalczania dezinformacji i rozwijanie innowacyjnych, bezpiecznych produktów.

Rozwiń
Zwiń
11:55-12:25
Pielęgnacja cery naczynkowej - od czego zacząć? Podstawowe schematy pielęgnacyjne
dr Elżbieta Rusinek-Prystupa
absolwentka Wydziału Chemii na Uniwersytecie Marie-Curie Skłodowskiej w Lublinie
mgr inż. Jacek Prystupa
technik farmaceutyczny
W prezentacji zostaną poruszone następujące kwestie:
  • Charakterystyka cery naczynkowej.
  • Co powinny zawierać składy kosmetyczne, aby efektywniej pielęgnować cerę naczynkową – omówienie wybranych składników aktywnych oraz ich korelacji.
  • Formuły różnych produktów kosmetycznych najlepiej sprawdzające się podczas pielęgnacji cery naczynkowej.
  • Podstawowy schemat pielęgnacyjny obejmujący oczyszczanie, nawilżanie oraz ochronę skóry przed promieniowaniem UV.
Rozwiń
Zwiń
12:30-13:00
Analiza trendów i przyszłości branży kosmetycznej
Katarzyna Waszek
Barbara Śliwa
Analytics Consultant
Przedstawienie przeglądu aktualnych tendencji rynkowych, innowacji produktowych oraz przewidywań dotyczących kierunków rozwoju sektora, z uwzględnieniem zmieniających się oczekiwań konsumentów
Rozwiń
Zwiń
13:00-13:30
Od laboratorium po konsumenta, czyli wyścig o budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na dowodach naukowych
dr Karolina Lendzion
ekspert naukowy
Deklaracje marketingowe są podstawowym narzędziem do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku kosmetycznym.

Często stanową aspekt decydujący o zakupie produktu, przez co są siłą napędzającą konkurencyjność w branży beauty. Innowacyjne metody naukowe i zaawansowane techniki badawcze coraz śmielej wkraczają w świat kosmetyków, tworząc pole dla nowych obszarów deklaracji i benefitów dla konsumenta.

  • Czy wyścig o serce konsumenta można wygrać?
  • Ile można obiecać i jak to udowodnić?
  • Czy zaufanie wobec autorytetu naukowców obejmuje także sferę beauty?
  • Jak przełożyć język nauki na język marketingu?
  • Na ile badania in vitro odzwierciedlają skuteczność kosmetyku?
  • Co jest ważniejsze – subiektywne odczucia użytkownika czy wyniki badań aparaturowych?
Rozwiń
Zwiń
13:30-14:00
Zintegrowane systemy zarządzania, zapewniające wysoką jakość oraz bezpieczeństwo produktu. Ale czy jest to wystarczające?
Patrycja Szczygieł
dyrektor kontroli jakości
Z uwagi na podsiadanie coraz większej ilości systemów zarządzania przez zakłady produkcyjne, systemy te należy ze sobą integrować poprzez wspólną dokumentację oraz audyty.

W prezentacji zostaną przybliżone rodzaje certyfikatów, które wdrażane są przez firmy kosmetyczne w celu uzyskania bezpiecznego oraz wysokiej jakości produktu. Jednakże w dobie trendu eko oraz nadchodzących zmian związanych z zielonym ładem, nie jest to wystarczające. Słuchacze dowiedzą się, jakich certyfikatów ekologicznych oczekują klienci oraz jakie zmiany będą wynikały z dyrektywy CSRD, będącą inicjatywą zielonego ładu.

Rozwiń
Zwiń
14:00-14:30
Właściwości reologiczne emulsji kosmetycznej - znaczenie pomiarów reologicznych w określeniu stabilności i jakości układów emulsyjnych
Magdalena Wolanin
zapewnienie i kontrola jakości
1. Wprowadzenie w świat reologii - ciecze newtonowskie i nienewtonowskie.
  1. Pomiary takich parametrów jak:
  • lepkość,
  • granica płynięcia,
  • tiksotropia,
  • zniszczenie i regeneracja struktury.

Interpretacja uzyskanych wyników i ich praktyczne zastosowanie przy rozwiązywaniu kwestii problemowych dotyczących stabilności emulsji.

  1. Wpływ modyfikatorów reologicznych na ocenę sensoryczną preparatów kosmetycznych.
Rozwiń
Zwiń
14:30-15:00
Efektywne projektowanie produktów kosmetyki przeciwsłonecznej a dezinformacja w mediach społecznościowych
Anna Klonowska-Śmigiel
wykładowca akademicki
Media społecznościowe mogą być błogosławieństwem i przekleństwem.

Z jednej strony eksperci mogą edukować znacznie większą publiczność w tym samym czasie, z drugiej strony „ekspertami” stają się osoby nie związane z daną dziedziną naukową, co prowadzi do nieprawidłowych wniosków, a często również wywoływania obaw i strachu u odbiorców. Podczas prelekcji zostaną poddane analizie wyzwania związane z produkcją kremów z filtrem UV w kontekście rozpowszechniania dezinformacji w mediach społecznościowych oraz zaprezentujemy strategie projektowania produktów kosmetycznych, które opierają się na solidnych badaniach naukowych i transparentności w informowaniu konsumentów, aby zapewnić im skuteczną ochronę przed promieniowaniem UV.

Rozwiń
Zwiń
Translate »