15 maja 2019 – środa

10.30 - Joanna Piłka
Szef Działu Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych - Patpol Kancelaria Patentowa Sp. z o.o.
Znaczenie znaków towarowych w budowaniu wartości firm kosmetycznych”

Marka jak również wygląd produktu stanowią istotne elementy promocji oraz strategii tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa oraz produkowanych przez nie towarów. Marka chroniona jako znak towarowy stanowi własność intelektualną firmy. Prawa własności do znaków towarowych, patentów, wzorów użytkowych i przemysłowych, a także prawa autorskie poddawane są procesom wyceny, planowania i zarządzania, i to właśnie one posiadają nadzwyczajny potencjał do kreowania wartości przedsiębiorstwa. Podczas prezentacji powiem jakie korzyści odnosi firma, jeżeli jej znaki podlegają ochronie. Opowiem na jakim etapie należy pomyśleć o ochronie znaku, co daje nam prawo wyłączne na korzystanie ze znaku oraz jaki wpływ na wartość przedsiębiorstwa ma znak towarowy.

11.00 - Mec dr hab. Bogdan Fischer
Partner Kancelarii Chałas i Wspólnicy
Opakowania jako przedmiot ochrony prawa własności intelektualnej
11.30 - Magdalena Krulikowska
Scientific & Regulatory Adviser PL - Henkel Beauty Care
Kierunki rozwoju produktów do pielęgnacji i koloryzacji włosów – oczekiwania konsumentów vs. kreowanie potrzeb?”

Chciałabym przedstawić słuchaczom kierunki, w jakich aktualnie podążają producenci kosmetyków do pielęgnacji włosów od strony samej koncepcji produktu, a nie od strony technologicznych rozwiązań. Główne nurty to:

– mniej znaczy więcej – proste formuły, bazujące na jak najmniejszej ilość składników; czy deklaracje „free from” pozostaną aktualne mimo pełnego wejścia w życie Dokumentu Technicznego KE,
– wciąż rosnący rynek superfoods – bo z naturą czujemy się bezpiecznie,
– personalizacja kosmetyków do włosów – jako rozwiązania dostępne już nie tylko w salonach fryzjerskich,
– naturalna stylizacja – zastosowanie naturalnych zagęstników i substancji filmotwórczych, jako nowy format stylizacji, pozwalający na tworzenie ciekawych opisów marketingowych,
– powracająca moda na naturalnie siwe włosy – podkreślanie siwych pasm oraz ich pielęgnacja,
– antipollution hair products – potrzeba konsumentów czy kreowanie potrzeby,
– festiwalowy połysk i kolory coraz mniej trwałe – „makijaż” do włosów na wiosenne i letnie inspiracje.

12.00 - Łukasz Barbacki
CEO - Barbacki Consulting
“Nowe marki kosmetyczne – urodzaj czy klęska urodzaju?”

Czy nowe marki kosmetyczne, które powstają w Polsce są naprawdę nowe ?
Jak powstaje nowa marka kosmetyczna ? Przepis na zbudowanie.
Po co powstają nowe marki kosmetyczne ?
Czy nowe marki mają szanse na przetrwanie i jakie drogi rozwoju są dla nich możliwe ?
Czy mnogość nowych marek to dobrodziejstwo czy przekleństwo rynku ?
Kto jest wygranym : marki, rynek, konsument, sieci handlowe czy producenci ( private label, opakowań i składników ) ?
Czy warto budować nową markę kosmetyczną ?
Czy to w jakim segmencie będzie marka ma znaczenie dla jej przyszłości oraz właścicieli marki ?

Na te wszystkie pytania już niebawem odpowie Łukasz Barbacki z firmy Barbacki Consulting podczas wykładu na Targach PCI Days 2019.

12.30 - mgr inż. Magdalena Mysłek
Kierownik Produkcji - N Cosmetics Edyta Wilk-Domalewska
“Problemy w czasie powiększania skali procesów technologicznych”

Od idei do wdrożenia nowej receptury niejednokrotnie mija wiele długich miesięcy. Technolog tworzący recepturę powinien być zapoznany z możliwościami produkcyjnymi i parkiem maszynowym, a na etapie projektowania powinien tak zaplanować proces, aby był on możliwy do wykonania w większej skali.

W zaprezentowanym wykładzie zostaną przedstawione problemy jakie mogą wystąpić w czasie powiększania skali procesów technologicznych. Są to nie tylko problemy wynikające z rozbieżności w budowie aparatury, ale także wynikające z właściwości surowców. Omówione problemy i ich rozwiązania są poparte doświadczeniem w procesie wdrażania receptur do produkcji wielkotonażowej.

Serdecznie zapraszam na wykład, jest to bardzo dobra okazja do dyskusji i wspólnego rozwiązania problemów, które napotykamy w trakcie powiększania skali procesów technologicznych.

13.00 - dr Grzegorz Nawrot
Wynalazca, projektant wzornictwa przemysłowego, nauczyciel uniwersytecki, autor książek - Bech Packaging Sp. z o. o.
“Potencjał w kreatywności”

W ramach tego wykładu opowiem jakie efekty przynosi kreatywność. Będę poruszał się w obszarze design’u szeroko pojętego z pochyleniem w stronę design’u opakowań kosmetycznych. Rozpocznę anegdotami z pracy dydaktycznej, następnie podzielę się wiedzą z zakresu wdrażania nowych produktów, a zakończę krótką prezentacją efektów mojej pracy zawodowej.

13.30 - Tomasz Krzyszowski
Unicom International Sp. z o. o.
“Airless Dispensers – Innowacyjne Opakowania dla Kosmetyków i Produktów Farmaceutycznych”
14.00 - Ewa Kilian-Pięta
Kosmetolog, Prezes - Centrum Dermatologii Symbiosis Sp z o.o.
“Podniesienie progu tolerancji chemicznej cery wrażliwej – nowe spojrzenie na technologię kosmetyków dla marek parasolowych stosowanych w trądziku różowatym.”

Cera wrażliwa twarzy jest niejednokrotnie kojarzona z wdrożeniem marek hipoalergicznych, naturalnych i delikatnymi metodami aplikacyjnymi produktów kosmetycznych. W swojej prezentacji przedstawię argumenty, że technologia kosmetyków ukierunkowana na działanie łagodzące może jednak obniżać próg tolerancji skóry i zwiększać jej wrażliwość. Może skutkować powstaniem odczucia konsumenta jakim jest deklaracja „uczulenia na kosmetyk”. Przedmiotem prezentacji będzie wskazanie roli technologii kosmetyków i zasady tworzenia marek parasolowych dla leków na przykładzie regulacji pH naskórka w podniesieniu progu tolerancji chemicznej podczas leczenia trądziku różowatego.

14.30 - Dr inż. Tomasz Marciniszyn, dr inż. Izabela Pawlaczyk-Graja
Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej
“Technologia produkcji antyoksydacyjnych związków z roślin leczniczych”

 

16 maja 2019 – czwartek

10.30 - mgr farmacji Michał Abendrot
R&D Manager - Dr Koziej Sp.z o.o. Sp.k.
“Nowe kryteria hipoalergiczności produktów kosmetycznych.”

Hipoalergiczność produktów kosmetycznych jest powszechnym oświadczeniem marketingowym, które jest często poszukiwane przez wymagających konsumentów. W świetle nowych wytycznych zawartych w dokumencie technicznym do rozporządzenia 655/2013 należy mieć na uwadze, iż dotychczasowe deklaracje dotyczące hipoalergiczności powinny zostać dostosowane do aktualnych zmian. Podczas wykładu przedstawione zostanie nowe podejście do tematu hipoalergiczności ze wskazaniem najważniejszych substancji powodujących alergie skórne.

11.00 - Magdalena Metzler
Niezależny Ekspert
“Kombinacja metalizacji próżniowej i lakierowania UV – kosztowna rewolucja czy kreatywny rozsądek?”

Opakowania stały się ważną i nieodłączną częścią naszej codzienności, wyraźnie wzrosło zainteresowanie poszukiwaniem różnorodnych technik zdobień opakowań m .in. kosmetycznych.

Zdobienie opakowań można bez wątpienia nazwać sztuką użyteczną. Dekoracje mają zachwycać wyglądem i być praktyczne, obecnie producenci kosmetyków stoją przed trudnym wyborem rodzaju dekoracji opakowania, wprawdzie jest to element kluczowy przy wyborze właśnie tego produktu przez klienta, ale z drugiej strony producenci chcą minimalizować koszty produkcji. Poszukuje się więc idealnego rozwiązania, poprzez dobór metod zdobień. Kombinacja metalizacji próżniowej i lakierowania UV pozwala uzyskać szeroką gamę kolorystyczną, tym samym napędzając ciągły postęp w technologii dekoracji tworzyw sztucznych lakierami UV. Dodatkowo pozwala uzyskać detale o wysokich walorach estetycznych i znacznej odporności na czynniki fizykochemiczne.

11.30 - Iwona Studzińska
Etykiety.pl Etigraf Sp.z o.o.
„O gustach się nie dyskutuje… – jakie opakowanie kosmetyków kupią konsumenci generacji od X do Z.”
12.00 - Antoni Mikołajczyk
CRODA Poland Sp. z o.o.
Mikrobiom skóry. Fascynujące odkrycia promujące holistyczne piękno”

Mikrobiom to zrównoważona populacja mikroorganizmów komensalnych, symbiotycznych i patogennych. Oddziałują one ze sobą, a także z komórkami ludzkimi.

Najnowsze odkrycia naukowe pokazują, że ten niewidoczny gołym okiem ekosystem odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu układów metabolicznego, immunologicznego oraz neurologicznego. Oznacza to, że mikrobiom jest bezpośrednio związany z naszym zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w naszym wykładzie, aby dowiedzieć się więcej o fascynujących odkryciach dotyczących mikrobiomu skóry, który łączy w sobie holistyczne podejście do piękna, równoznaczne z harmonią, zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

12.30 - dr n. chem. Katarzyna Pękala
Scientific, Regulatory & Public Affairs Manager - L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
“Naturalny? Organiczny? Ekologiczny? O trendach oraz faktach i mitach w przemyśle kosmetycznym”
13.00 - Alma Karina Martinez Morales, Kamila Daras
J. RETTENMAIER & SÖHNE GmbH + Co KG
“Microplastic replacement in cosmetics and natural alternatives to synthetic powders”
13.30 - dr Piotr Nowaczyk
dr Nowaczyk Laboratorium Badań Kosmetyków Sp. z o.o.
“Nowatorskie metody potwierdzania deklaracji marketingowych”

Ocena mikrobiomu skóry i błon śluzowych, zdolność produktu kosmetycznego do redukcji kwasów cukrowych w jamie ustnej, skuteczność działania preparatów do higieny ciała czy ocena działania antybakteryjnego i grzybobójczego produktów kosmetycznych, to tylko niektóre z nowatorskich metod, o których opowie dr Piotr Nowaczyk z Laboratorium Badań Kosmetyków podczas swojego wykładu: „Nowatorskie metody potwierdzania deklaracji marketingowych”.